onsdag 13. oktober 2010

Norskfaget generelt

Norsk er et generelt hatet fag, ikke bare blant elever men også enkelte lærer (spessielt angående NyNorsk). De fleste ungdommene går gjennom Norsktimene som zombier vekket fra den søte søvnen og tvunget til å innta kunnskap som anses som unødvendig (NyNorsk) blant Elever og lærere.

Slik ser en norsktime ut: Læreren står ved kateteret og preiker om et eller annet dilldall om Nasjonalromantikken, mens elevene i første rad strever meg å holde øynene oppe. Elevene som sitter i rad lenger bak bruker enten pc-en som skjerming mot læreren mens de sover, eller så oppdaterer de statusen på face om hvor kjedelig timen er. Noen sitter selvsagt og spiller på 1001 og ser konstant opp mot læreren for å vise sin "deltakelse i timen".

Er det slik at det er en  Nynorsktime, så er det så å si samme scenario bare at halvparten av klasse allerede har rotet seg bort på nettet som et resultat av kjedsomhet og likegyldighet over faget. De fleste er å være oppgitt over at de ikke forstår hvordan kasusbøyningen "ei drotning"  i presens partisipp, og har gitt opp all håp for å mestre dettet faget.

men ikke meg, jeg ELSKER dette faget :)

men ikke ta mitt ord for det, hva mener du?

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker det også! :D
    Forøvrig: Fnis.

    SvarSlett
  2. Jeg er 15 år gammel. Jeg ble født med HIV, min mor gikk bort på grunn av HIV-infeksjonen, og jeg angrer på hvorfor jeg aldri møtte Dr. Itua. Han kunne ha kurert mamma for meg, fordi det var enlig mor for moren min at jeg kom over Dr. itua-helende ord. online om hvordan han kurere forskjellige sykdommer i forskjellige raser sykdommer som HIV / Aids Herpes, Parkison, Astma, Autisme, Copd, Epilepsi, helvetesild, forkjølelsessår, infertilitet, kronisk fatiguesyndrom, fibromyalgi, kjærlighetsspell, prostatakreft, lungekreft, glaukom ., psoriasis, levercirrose, grå stær, makuladegenerasjon, Chrons sykdom, smittsom mononukleose., hjerte- og karsykdommer, lungesykdom. forstørret prostata, osteoporose. alzheimers sykdom, psoriasis, bipolar lidelse, demens., tach sykdom, brystkreft, blodkreft , Kolo-rektal kreft, kjærlighetsformulering, kronisk diaré, atxi, leddgikt, amyotrofisk lateral skoliose, fibromyalgi, fluorokinolon toksisitet syndrom fibrodysplasi Ossificans Progres Sclerosis, svak ereksjon, brystforstørrelse, Helse les, stivkrampe, kikhoste, tuberkulose, polio og difteri) Diabetes Hepatitt til og med kreft. Jeg var så spent, men skremt samtidig fordi jeg ikke har kommet over slike ting på nettet, så kontaktet jeg Dr Itua på Mail drituaherbalcenter@gmail.com/ . Jeg chatter også med ham på appen +2348149277967. Han forteller meg hvordan det fungerer, så sier jeg ham at jeg vil fortsette. Jeg betalte ham så raskt. Postkontoret i Colorado at jeg mottar urtemedisinen min innen 4/5 arbeidsdager. og her lever jeg sunt igjen, kan forestille meg hvordan gud bruker menn til å manifestere verkene sine. Jeg skriver i alle artikler på nettet for å spre gudsarbeidet til Dr. Itua urtemedisin, Han er en stor mann.

    SvarSlett